FAQ

Bestelling plaatsen

  • iDEAL
  • Kredietkaart
  • Bancontact
  • KBC/CBC-betaalknop
  • Belfius Pay Button
LandVerzendkosten (€)
België*7.92
Luxemburg*9.50
Bosnië en Herzegovina69.99
Nederland*8.87
Bulgarije51.21
Noorwegen46.70
Denemarken26.47
Oekraïne75.69
Duitsland*10.80
Oostenrijk19.74
Estland32.62
Polen31.54
Finland44.71
Portugal42.89
Frankrijk*14.26
Roemenië69.99
Griekenland62.79
Servië69.99
Hongarije30.94
Slovenië30.31
Ierland30.65
Slowakije30.73
IJsland82.70
Spanje37.56
Italië19.60
Tsjechië30.89
Kroatië49.39
Verenigd Koninkrijk15.05
Letland33.06
Zweden38.27
Litouwen32.84
Zwitserland22.31

*Gratis verzending vanaf € 150

Tarieven geldig voor bestellingen onder 30kg. Voor bestellingen met een groter volume dan 30kg zullen extra verzendkosten in rekening gebracht worden

De webshop van Global Medics kan enkel gebruikt worden voor leveringen aan huis.

Indien u uw BTW nummer invult in uw account, kan u BTW vrij kopen. Op voorwaarde dat het BTW nummer van buiten België is en de goederen naar een adres buiten België worden verzonden.

Zodra uw pakket is opgehaald door de verzenddienst, ontvangt u automatisch een email met een trackingcode op het mailadres dat is gekoppeld aan uw account.

Neem zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via +32 (0) 13 556 106. Indien uw pakket nog niet vertrokken is, kunnen het leveradres nog wijzigen. Indien uw pakket al is opgehaald door de verzenddienst, kunnen we niet garanderen dat er nog een wijziging aangebracht kan worden.

Neem zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via +32 (0) 13 556 106. Indien uw pakket nog niet vertrokken is, kunnen we de inhoud nog wijzigen. Indien uw pakket wel al verstuurd is, kan u het retourneren (zie onderdeel ‘Ik wil een artikel retourneren’).

Verzenden & ontvangen

Neem contact met ons op zodra uw pakket meer dan 5 werkdagen geen nieuwe scan heeft gekregen, pas vanaf dan kunnen wij een onderzoek openen bij de verzenddienst. U mag in dat geval volgende gegevens doorsturen naar info@globalmedics.be :

  • Naam van het account waarop de bestelling geplaatst is
  • Bestelnummer
  • Trackingcode van het pakket

Zodra wij deze informatie hebben ontvangen, kunnen wij een onderzoek openen bij de verzenddienst (van maandag tot vrijdag). De gemiddelde reactietijd van de verzenddienst bedraagt 48 uur.

LET OP: Na 14 dagen na de laatste scan kunnen wij geen onderzoek meer starten, contacteer ons dus tijdig wanneer u vermoed dat er iets mis is met uw zending

Controleer alle mogelijke plaatsen rondom uw huis om te kijken op het pakket door de bezorger op een veilige plaats is weggelegd. Vraag ook zeker na of uw buren het pakket misschien ontvangen hebben.

Wanneer u het pakket niet kunt vinden, mag u volgende gegevens doorsturen naar info@globalmedics.be:

  • Naam van het account waarop de bestelling geplaatst is
  • Bestelnummer
  • Trackingcode van het pakket

Zodra wij deze informatie hebben ontvangen, kunnen wij een onderzoek openen bij de verzenddienst (van maandag tot vrijdag). De gemiddelde reactietijd van de verzenddienst bedraagt 48 uur.

LET OP: Na 14 dagen na de laatste scan kunnen wij geen onderzoek meer starten, contacteer ons dus tijdig wanneer u vermoed dat er iets mis is met uw zending.

Wanneer uw bestelling een verkeerd artikel bevat, mag u volgende informatie doorsturen naar info@globalmedics.be:

  • Naam van het account waarop de bestelling geplaatst is
  • Bestelnummer
  • Opsomming van de verkeerd geleverde artikelen
  • Foto’s van de volledige zending (inhoud, verpakking en verzendlabel)

Hierna zal u van ons een retourlabel ontvangen waarmee u de artikelen kan terugsturen. Zodra wij uw retourzending met de verkeerde artikelen hebben ontvangen, zullen wij het correcte artikel versturen (onder voorbehoud dat het geretourneerde artikel niet geopend of beschadigd is).

Wanneer uw bestelling beschadigde artikelen bevat, mag u volgende informatie doorsturen naar info@globalmedics.be:

  • Naam van het account waarop de bestelling geplaatst is
  • Bestelnummer
  • Beschrijving van de beschadigde artikelen
  • Foto’s van de volledige zending (inhoud, verpakking en verzendlabel)

Zodra wij deze informatie hebben ontvangen, kunnen wij een onderzoek openen bij de verzenddienst (van maandag tot vrijdag). De gemiddelde reactietijd van de verzenddienst bedraagt 48 uur.

De beschadigde goederen moeten in hun oorspronkelijke verpakking bewaard blijven tot na het afsluiten van het onderzoek. Het is immers mogelijk dat DPD de beschadigde goederen ter controle terug ophaalt.

Schade door ongelukken, verkeerd gebruik of nalatigheid wordt niet vergoed.

LET OP: de schade moet binnen een termijn van 7 kalenderdagen gemeld worden. De dag van levering geldt daarbij als dag 1. Hierna is het niet meer mogelijk om een onderzoek te openen.

RUILEN & RETOURNEREN

Indien u een of meerdere artikelen wenst te retourneren, is dit enkel mogelijk indien volgende voorwaarden zijn voldaan:

  1. Het artikel is ongeopend en niet beschadigd
  2. U heeft de bestelling minder dan 5 werkdagen in uw bezit

Indien deze voorwaarden voldaan zijn, mag u de artikelen samen met de leverbon retourneren naar:

Truibroek 94/10, 3945 Ham, België

De retourkosten zijn voor eigen rekening. U dient zelf een retourlabel aan te maken en te betalen via een vervoersdienst naar keuze. De retourzending is volledig op risico van de klant. Indien een artikel geretourneerd wordt van buiten de Europese Unie, is de klant ook verantwoordelijk voor het betalen van de importkosten. Bij verlies of schade aan het pakket kan Global Medics niet verantwoordelijk gesteld worden en kan er geen terugbetaling voldaan worden.

De terugbetaling gebeurt op dezelfde wijze als de originele betaalmethode en op het originele rekeningnummer. Het rekeningnummer kan niet gewijzigd worden voor de terugbetaling.

Omruilen is niet mogelijk, enkel retourneren. Indien u een omruiling wenst, raden we u aan om een nieuwe bestelling te plaatsen met het artikel dat u in de plaats wilt. Eventueel kan u wachten tot de retour verwerkt is en het geld van de originele bestelling terug op uw rekening staat voor u het correcte artikel bestelt.